1. Díra na trhu
Než vůbec začnete uvádět váš geniální nápad v život, sedněte k počítači a chvíli googlujte. Musíte totiž zjistit, jestli stejný originální nápad již neměl někdo jiný. Na startupech se nejvíce cení originalita, takže pokud zjistíte, že vás někdo předběhl, měli byste si celou věc ještě dvakrát rozmyslet. Jistě, můžete jít do souboje s konkurenční firmou, pak ale musíte nabídnout něco, co váš soupeř nemá? Příklad? Svět sociálních sítí. I ty byly kdysi jakýmisi startupy. Facebook vytlačil ICQ když svým uživatelům nabídl kromě psaní zpráv i možnost sdílení svých názorů a fotek, aby byl pak sám vytlačen efektivnějším Twitterem.
2. Kdo to koupí?
I pokud najdete něco, co ještě nikdo nedělá, není vyhráno. Zamyslete se: „Když je to tak strašně super, proč to ještě nedělá někdo jiný ? Je to proto, že mám skutečně originální nápad, nebo proto, že ostatní už si vylámali zuby?“ Někdy je díra na trhu prostě signál toho, že není poptávka. Typický příklad je krachování nově otevřených malých obchodů na vesnicích. Majitel si nadšeně otevře malý koloniál na návsi v obci, kde obchod není. Problém? Majitel neví, že většina lidí si jezdí pro jídlo do vedlejšího města, a zbytek sem jezdí jen na víkend. Krach a zklamání jsou nevyhnutelné, a přitom se jim dalo předejít jedním dotazníkem.
3. Kolik zaplatí?
Udělejte si analýzu nákladů a pak se zeptejte lidí, kolik by za váš produkt byli ochotni zaplatit. Pokud je to o hodně méně, než jsou vaše náklady, jděte od toho, nebo popřemýšlejte, jak náklady srazit. Ani rozpočet v plusu ale neznamená výhru. Zkuste si vyrobit pár zkušebních kusů a prodat je, nebo otestujte aplikaci ve vašem okolí. Četnost použití a úspěch prodeje vám řeknou hodně o životaschopnosti vašeho plánu. Co je ale nejdůležitější rada? Nevzdávejte to. Váš první nápad nevyjde, zkuste další, a další. Hodně zdaru!