Čekat na letišti nebaví snad každého, a to ani v případě, kdy se jedná o Singapur nebo Frankfurt, kde je možné najít nesčetně možností zábavy. Pokud již však musíte čekat déle, než byste chtěli, možná oceníte skutečnost, že při čekání delším než jsou tři hodiny vzniká nárok na odškodnění. Pravidla jsou v této záležitosti především dvě, o jednom jste se teď dozvěděli, o dalším se dozvíte nyní.
Evropa jako záruka vaší kompenzace
Jaké je to druhé pravidlo, které je třeba splnit? Je to povinnost, aby spoj spadal pod regulaci Evropské Unie, konkrétně pod EC 261/2004. Možná se nyní ptáte, o co vlastně jde? Zjednodušeně řečeno, musí jít o spoj, který je nějakým způsobem provázán s Evropskou Unií. To může přitom znamenat mnohé, avšak zpravidla jde o tohle:
- Spoj musí být obsluhován na území Evropy nebo členského státu, což znamená nejenom Švýcarsko, ale také Norsko nebo Island
- V případě linky, která je obsluhována z jiného kontinentu, ale přistává v EU, se regulace vztahuje jenom na ty spoje, které jsou od evropských aerolinek
- Pokud jde o linku, který startuje z EU, pak se regulace vztahuje na všechny lety, a to i těch aerolinek, které nemají sídlo v Evropské Unii
Tohle jsou podmínky, které je třeba splnit. Ačkoliv kontrola splnění podmínek není složitá, měli byste vědět, že složité je především získávání náhrady za zpožděný let Claim Cloud. Proč tomu tak je? Mohou za to především obstrukce, které se začnou tvořit aerolinkou, pokud o kompenzaci projevíte zájem.
Nikdo nechce dobrovolně platit
Možná byste se divili, jakým způsobem se mohou letecké společnosti cukat, pokud zjistí, že nějaký nespokojený pasažér zjistil, že má nárok na kompenzaci. Vy však můžete tento problém vyřešit elegantním způsobem, a to obrátit se na někoho, kdo to za vás vyřeší. To znamená minimum starostí a kladně vyřešená žádost.